top of page

עוברים למונית היברידית שומרים על איכות הסביבה

26.1.22

אסף נגר

מוניות ברחובות - מונית ירוקה
מוניות ברחובות שמחה להיות שותפה בשמירה על איכות הסביבה, אז אם גם אתם רוצים להיות שותפים התקשרו אלינו ונשמח לתת לכם שרות מוניות ספיישל לנסיעות בעיר ולכל רחבי הארץ.

מוניות ברחובות בעמ
מוניות ברחובות בעמ

"הזיהום ממוניות בעייתי במיוחד, שכן הן נוסעות לרוב במרכזים העירוניים, ולכן אוכלוסייה רבה חשופה לזיהום האוויר שנפלט ממוניות ותחבורה בכלל. כחלק מהמגמה העולמית לצמצום מזהמים אופייניים למנועי הדיזל הידועים כמסוכנים לציבור מאחר שהם מזהמים את האויר יש מעבר למוניות בעלי הנעה היברידית חסכונית בצריכת הדלק ומופחתת פליטות. כמו-כן, ההנעה ההיברידית יעילה במיוחד בתנאי נסיעה עירוניים, והיא מתאפיינת בפעילות מנוע שקטה ונעימה יותר ביחס למוניות הדיזל".

הפחתת זיהום האוויר ושמירה על איכות הסביבה.


בזמן פעילותו של המנוע החשמלי, בעת נסיעה ברחובות אחוזי הגזים המזהמים הנפלטים מן המנוע יורדים בצורה דרסטית. נתון זה מסייע מאוד לשמירה על איכות הסביבה ועל אוויר נקי יותר. במהלך הנסיעה או בהתחלת נסיעה ולא שומעים את המנוע עובד כלל, לכן במהלך מסיעה אין כמעט בכלל פליטת גזים.

מונית - מכונית ירוקה

מונית ירוקה הוא כינוי למכונית "ידידותית לסביבה" הצורכת כמות מועטה של דלק או שצורכת דלק המזהם את הסביבה פחות מהדלק המקובל במכוניות רגילות או שמכילה מקור אנרגיה מתחדש.

בין המכוניות הירוקות ניתן למנות מכוניות חשמליות שנוסעות בעזרת מצברים, מכוניות סולאריות עם תאים פוטואלקטריים, מכוניות "מימניות" שנוסעות באמצעות תא דלק שמבוסס על הפקת חשמל באמצעות תהליך כימי בו מעורב מימן.

מוניות היברידיות מקביליות

במכוניות אלה, שהן יצור כלאיים, מותקנים זה לצד זה שני מנועים: מנוע בנזין או דיזל בעל נפח קטן ולצדו מנוע חשמלי. בהספקים נמוכים מופעל המנוע החשמלי, ואילו בהספקים גבוהים מצטרף אוטומטית מנוע הבנזין אל המנוע החשמלי או מחליף אותו. היתרון של שיטה זו הוא הפחתת זיהום האוויר והרעש, החשוב במיוחד באזור העירוני, וכן חיסכון בדלק.

בעשור הראשון של המאה ה-21 החלו להימכר בישראל המכוניות ההיברידיות "טויוטה פריוס" "הונדה סיוויק IMA" "מרצדס-בנץ s400 hybrid" ודגמי hybrid של "לקסוס". במכוניות אלה, ובמכוניות כלאיים חדשות נוספות, קיים מנגנון שטוען את מצברי המנוע החשמלי בעזרת החיכוך שנוצר בבלמים בעת בלימה. כך המנוע החשמלי חוסך דלק בניצול אנרגיה שבדרך כלל מתבזבזת.

מוניות ברחובות נהגים שאכפת להם מהסביבה

פליטות ממוניות ומכלי רכב ממונעים הם הגורם העיקרי לזיהום האוויר בערים.

מוניות ברחובות נהגים שאכפת להם שמו להם למטרה חשובה לעשות שינוי בעיר רחובות על אופן פליטת זיהום האויר במונית על ידי זה שרוב נהגי המוניות עברו למוניות הברידיות לא רק זה אלא שהחקיקה הסביבתית החדשה מחמירה בבדיקות זיהום האוויר ממוניות ומכלי רכב.


עוברים למונית היברידית שומרים על איכות הסביבה
עוברים למונית היברידית שומרים על איכות הסביבה

אז איך מתבצעת בדיקת זיהום האוויר?

בדיקת זיהום אוויר מרכב בנזין

מרבית כלי הרכב בישראל מצוידים במנוע בנזין. זיהום האוויר הנפלט ממנוע בנזין בדרך כלל אינו נראה לעין, גם כאשר הרכב אינו תקין ורמת הזיהום גבוהה. לכן יש חשיבות רבה לתחזק את הרכב נכון ולבצע בדיקות תקופתיות של רמת זיהום האוויר הנפלט מהרכב.

כלי רכב בנזין עד לשנת ייצור 1994 נבדקים כאשר ההילוך משולב למצב סרק והמנוע בסיבובי סרק. בבדיקה נמדד האחוז היחסי של הפחמן החד חמצני (CO) ושל הפחמימנים (HC) מסך כל הגזים הנפלטים מצינור המפלט של הרכב

כלי רכב בנזין משנת ייצור 1995 או מאוחר יותר נבדקים כאשר ההילוך משולב למצב סרק בשני תחומי סיבובי מנוע: סיבובי מנוע גבוהים וסיבובי סרק. בבדיקה נמדד האחוז היחסי של הפחמן החד חמצני (CO) מסך כל הגזים הנפלטים מצינור המפלט של הרכב. כמו כן נבדק ערך הלמבדא (λ), אשר מייצג את היחס בין האוויר לדלק

בדיקת זיהום אוויר מרכב דיזל

כלי רכב בעלי מנוע דיזל מתאפיינים בפליטה מוגברת של תחמוצות החנקן ושל החלקיקים הנשימים. הפליטה ממנוע דיזל הוגדרה בשנת 2012 על ידי ארגון הבריאות העולמי כגורם מסרטן ודאי לבני אדם. כאשר רכב דיזל אינו תקין, הוא פולט לרוב עשן שחור וסמיך, הנראה לעין. פליטה זו אסורה על פי החוק, ובעלי רכב דיזל נדרשים להקפיד על אופן הטיפול ותחזוקת הרכב על מנת למנוע פליטה מתמשכת של עשן שחור זה. בבדיקת זיהום האוויר מרכב דיזל נמדדת רמת בליעת האור של העשן הנפלט מצינור הפליטה של הרכב, כאשר תיבת ההילוכים משולבת בהילוך סרק ודוושת התאוצה לחוצה במלואה.

הבדיקות לרכבי דיזל ובנזין בישראל מתבצעות בהתאם להוראות הדירקטיבה האירופית ולפי הנחיות יצרני הרכב. ערך הסף לבדיקה הוא הערך שקבע יצרן הרכב לדגם הרכב הנבדק. לכן, כישלון בבדיקה מצביע גם על אי תקינות הרכב לפי הגדרות יצרן הרכב. חשוב לציין כי ערך הסף לבדיקה נקבע בהתאם לסטנדרטים אשר היו נהוגים בתקופת ייצור הרכב. דהיינו, לכלי רכב ישנים יותר מותרת רמת פליטה גבוהה יותר. ערך הסף שקבע יצרן הרכב יופיע בתעודת הבדיקה שמתקבלת ממכון הרישוי. תעודה זו תוצמד לרישיון הרכב.

מוניות ברחובות - מונית ירוקה

מוניות ברחובות שמחה להיות שותפה בשמירה על איכות הסביבה, אז אם גם אתם רוצים להיות שותפים התקשרו אלינו ונשמח לתת לכם שרות מוניות ספיישל לנסיעות בעיר ולכל רחבי הארץ.

עוברים למונית היברידית שומרים על איכות הסביבה
מוניות ברחובות לוגו

כאשר מזמינים מונית קבועה מאותו מקום, יתכן ותקבלו הטבות מיוחדות מנהג המונית בכדי לעודד אתכם להמשיך להזמין מונית מאותו נהג לדוגמה: מחיר מוזל יותר, עדיפות על קבלת המונית בשעות העומס, מונית חדישה או מונית מפוארת.

דבר נוסף שחשוב לשים עליו דגש הוא קבלת חשבונית בסיום הנסיעה באם סיכמתם על מחיר או על נסיעת מונה מנהג המונית. על גבי החשבונית חייב להופיע סכום העסקה, שם הנהג ומספר עוסק מורשה.

על פי חוק בכל נסיעה במונית חייב להפעיל מונה.


מונית מרחובות לכל הארץ

מוניות ברחובות נותנת מענה למוניות ברחובות ולכל רחבי הארץ בזמינות מידית או הזמנה עתידית.

מונית מרחובות לאופקים

מונית מרחובות לאור יהודה

מונית מרחובות לאור עקיבא

מונית מרחובות לאילת

מונית מרחובות לאלעד

מונית מרחובות לאריאל

מונית מרחובות לאשדוד

מונית מרחובות לאשקלון

מונית מרחובות לבאר שבע

מונית מרחובות לבנימינה

מונית מרחובות לבית שאן

מונית מרחובות לבית שמש

מונית מרחובות לביתר עילית

מונית מרחובות לבני ברק

מונית מרחובות לבת ים

מונית מרחובות לגבעתיים

מונית מרחובות לדימונה

מונית מרחובות להוד השרון

מונית מרחובות להרצליה

מונית מרחובות לחדרה

מונית מרחובות לחולון

מונית מרחובות לחיפה

מונית מרחובות לטבריה

מונית מרחובות לטירת הכרמל

מונית מרחובות ליבנה

מונית מרחובות ליהוד

מונית מרחובות לירושלים

מונית מרחובות לכפר סבא

מונית מרחובות לכרמיאל

מונית מרחובות ללוד

מונית מרחובות למגדל העמק

מונית מרחובות למודיעין/מכבים

מונית מרחובות למירון

מונית מרחובות למלונות ים המלח

מונית מרחובות למעלה אדומים

מונית מרחובות למעלות תרשיחא

מונית מרחובות לנהריה

מונית מרחובות לנס ציונה

מונית מרחובות לנצרת

מונית מרחובות לנצרת עילית

מונית מרחובות לנשר

מונית מרחובות לנתב״ג

מונית מרחובות לשדה התעופה

מונית מרחובות לנתיבות

מונית מרחובות לנתניה

מונית מרחובות לעין גדי

מונית מרחובות לעכו

מונית מרחובות לעפולה

מונית מרחובות לערד

מונית מרחובות לפתח תקווה

מונית מרחובות לצפת

מונית מרחובות לקיסריה

מונית מרחובות לקרית אונו

מונית מרחובות לקרית אתא

מונית מרחובות לקרית ביאליק

מונית מרחובות לקרית גת

מונית מרחובות לקרית ים

מונית מרחובות לקרית מוצקין

מונית מרחובות לקרית מלאכי

מונית מרחובות לקרית שמונה

מונית מרחובות לראש העין

מונית מרחובות לראשון לציון

מונית מרחובות לרהט

מונית מרחובות לרמלה

מונית מרחובות לרמת גן

מונית מרחובות לרמת השרון

מונית מרחובות לרעננה

מונית מרחובות לשדרות

מונית מרחובות לשפרעם

מונית מרחובות לתל אביב

שרות מוניות רחובות ניתן לפרטיים עסקיים ומוסדות.

להזמנת מוניות רחובות התקשרו טלפון 08-9-120-120

מוניות ברחובות טלפון 08-9-120-120 מספר טלפון שקל לזכור אותו, התקשרו אלינו ונשמח לתת לכם שרות מוניות מהיר ויעיל לשרות מוניות בעיר ולכל רחבי הארץ, מונית מרחובות לשדה התעופהשרות מוניות ספיישל רחובות לפרטיים, עסקיים, חברות ומוסדות.


שעות פעילות מוניות רחובות:

יום ראשון עד חמישי 24 שעות

יום שישי עד שעה לפני כניסת שבת

מוצאי שבת שעה לאחר צאת השבת.


אתרים נוספים שלנו

מונית ספיישל ברחובות לשרותכם 24/6
מונית מרחובות לנתב"ג
אתר נוסף https://taxirehovot.com/
https://www.taxi-rehovot-asaf.com/
https://card.rehovot-taxi.org/
שמור אותנו בנייד בקישור הזה https://did.li/taxi-rehovot

bottom of page