top of page

מוניות ברחובות כמה טיפים לנהוג בזהירות בחורף

19/1/22

אסף נגר

כשמזג האוויר גשום וסוער ברחובות והסביבה חשוב לנהוג בזהירות ולפקוח עיניים - בחורף, תנאי הכביש ומזג-האוויר מסוכנים יותר ועלולים להקשות על הנהיגה:
שדה הראייה מוגבל בשל הגשם, הערפל ושעות החשיכה הרבות, הכבישים רטובים וחלקים ומקשים על השליטה ברכב, הסיכוי להחלקה בשעת בלימה גדל, הפעלת חימום ברכב עלולה לפגוע בריכוז ובערנות.
בכדי לסייע לכם לנהוג בטוח יותר בחורף, ולהכין את רכבכם לנהיגה בתנאי גשם, ריכזתי את כללי הבטיחות החשובים ביותר לנהיגה בטוחה ואחראית, מוניות ברחובות

מוניות ברחובות בעמ
מוניות ברחובות בעמ

כשגשום וסוער בישראל כל הכבישים מוצפים וזה אינו אירוע שכיח בכלל, נהיגה בחוסר זהירות מסוכן לכל הנוהגים בכביש, ועל כל אחד מאיתנו לשים לב לדרך מאחר והגשמים מעלים ומציפים שכבות של שמן ולכלוך שהצטברו על הכביש במשך כל השנה, והופכים את הכביש לחלק במיוחד בפרט הגשם הראשון.

עם כל זה, חוסר הניסיון של נהגים רבים (ואין חובת למידה נהיגת חורף על ידי משטח החלקה בישראל), לכן בנהיגת חורף הגשם גורם לנהוג בצורה מסוכנת, אך יש כמה דברים שכדאי לעשות בכדי להפוך את המונית לבטוחה יותר בחורף, ואתכם - לנהגי מוניות טובים וזהירים יותר.


נהיגה במונית בשטח רטוב

אם המונית מוכנה לחורף - הצמיגים תקינים, הפנסים מאירים והבלמים עובדים כיאות - כדאי  להוריד מעיל, צעיף וכל לבוש מסורבל אחר; בזמן נהיגה נהג מונית נדרש לתגובה מהירה, ומעיל עשוי לעכב או להקשות עליו. אם קר, אפשר להפעיל את המונית בחימום ולצאת לדרך.

לפני שמתניעים את המונית ויוצאים לדרך, כדאי לבדוק את מידת הראות על השמשה הקדמית והאחורית כמו כן את מראות הצדדים. אם יש אדים על השמשה יש להפעיל את מפשיר האדים, ולוודא שגם השמשה האחורית נקייה מאדים. 


חשוב להקפיד

על-פי חוק, בתקופה שבין ה-1 בנובמבר ועד 31 במרס מדי שנה, כל נהג חייב להדליק את פנסי החזית והפנסים האחוריים בדרכים שאינן עירוניות. ההמלצה שלנו – בחורף הדליקו אורות גם בדרכים עירוניות. הדלקת אורות תאפשר לכם לראות טוב יותר ורחוק יותר.
נכנסתם לתנאי ערפל? האטו את מהירות הנסיעה והדליקו גם את פנסי הערפל. אל תשכחו לכבותם ביציאה מתנאי הערפל.
אגב, שימוש באורות גבוהים אינו יעיל בערפל, כיוון שהם גורמים להחזר אור.


פנסי ערפל

בתנאי ערפל כדאי לנהוג לאט עוד יותר, ולשמור מרחק גדול ככל הניתן מהמכונית שלפנים. זה גם המקרה היחיד שבו רצוי להדליק אורות ערפל. בכל מקרה אחר, אורות אלה עלולים להשתקף על הכביש הרטוב ולסנוור נהגים אחרים. 


מוניות ברחובות

מחפשים מונית לנסיעה בטוחה רגועה וחלקה בימי החורף, מוניות ברחובות לשרותכם בכל עת 24/6 כאשר אתם מזמינים מונית קבועה מאותו מקום, יתכן ותקבלו הטבות מיוחדות מנהג המונית בכדי לעודד אתכם להמשיך להזמין מונית מאותו נהג לדוגמה: מחיר מוזל יותר, עדיפות על קבלת המונית בשעות העומס, מונית חדישה או מונית מפוארת.

דבר נוסף שחשוב לשים עליו דגש הוא קבלת חשבונית בסיום הנסיעה גם אם סיכמתם על מחיר או על נסיעת מונה מנהג המונית. על גבי החשבונית חייב להופיע סכום העסקה, שם הנהג ומספר עוסק מורשה.

על פי חוק בכל נסיעה במונית חייב להפעיל מונה.

כדאי ואף רצוי להסתכל על דגל המונית במידה ושכחתם משהו שתדעו לאן לחזור ולהתקשר.

לשאלות ניתן לפנות אלינו מוניות ברחובות.

מוניות ברחובות כמה טיפים לנהוג בזהירות בחורף
מוניות ברחובות כמה טיפים לנהוג בזהירות בחורף

כדאי לבדוק לפני שמגיע החורף

בדיקת צמיגים

לצמיגים יש השפעה מהותית על אחיזת הכביש, והם הרכיב הראשון במכונית שכדאי לבדוק לקראת החורף. את הבדיקה הראשונה אפשר לעשות בחניה ליד הבית. אין טעם לבעוט בצמיג, אבל כדאי לכרוע לידו ולבחון מקרוב אם הוא יבש ויש בו סדקים בדופן. כדאי גם להסתכל על תאריך הייצור שמופיע על הדופן, ואם הוא ישן מדי - כדאי להחליף את הצמיג.

מגבים ושמשה קדמית

מגבי הרכב נוטים להתייבש במשך הקיץ ולהיות לא אפקטיביים כבר בגשם הראשון. לכן כדאי להשקיע כמה עשרות שקלים בהחלפת מגבי השמשה הקדמית והאחורית, וכן לבדוק את ניקיון מערכת מתזי המים, שכן אבנית ואבק שנצברים במיכלי המים עלולים לגרום לסתימתם.

תאורה ובלמים

כדי להשלים את בדיקת תקינות הרכב לנהיגת חורף יש לסור אל המוסך, ולהסתייע בבדיקת חורף המוצעת חינם בכל המוסכים החברים באיגוד המוסכים, ובמוסכי הרשת של יבואנים שונים. "מגבים, אורות, בלמים וצמיגים" - זוהי תמצית בדיקת המוסך לקראת עונת הגשמים, כפי שמסביר שלמה כהן ממוסך שרתון בראשל"צ.

במוסך מבצעים בדיקה מקיפה של אורות הרכב (בלימה, מעבר, דרך וחירום), וגם של רפידות הבלמים והמערכות האלקטרוניות שמונעות החלקה: ABS ו-ESP.

בדיקה נוספת שאינה תורמת לבטיחות, אך יכולה לחסוך לנהגים עגמת נפש רבה, היא בדיקת תקינות המצבר ומערכות החשמל במכונית, שמטרתה לוודא שהמכונית תתניע בבוקר. לדברי כהן, בדיקת החורף כוללת גם כיוון פרונט והגה, ובדיקות תקינות של המזגן ומערכות החימום במכונית.


נהגי מוניות ברחובות יקרים!

  • לנהוג לאט יותר –  בתנאי ראות לקויים בשל גשם או ערפל וכן בכביש חלק נוהגים לאט יותר, בהתאם לתנאי הדרך. בגשם הראשון הכביש חלק במיוחד - יש לקחת זאת בחשבון ולנהוג במשנה זהירות.

  • תמיד לשמור מרחק בטוח מהרכב שלפנינו – שומרים מרחק נסיעה בטוח של  שתי שניות לפחות מהרכב שלפניך. בחורף אף מומלץ לשמור על מרחק נסיעה גדול יותר.

  • להימנע ככל האפשר מעקיפות – בחורף כשהכביש חלק והראות לקויה, עקיפה מסוכנת יותר. לכן, במיוחד בחורף, נמנעים מעקיפות ככל האפשר.

  • לשים לב להולכי הרגל – בחורף קשה יותר להבחין בהולכי הרגל ולבלום בזמן, במקרה הצורך. לכן, נוהגים לאט יותר בשכונות מגורים וליד בתי ספר וגנים, ונותנים זכות קדימה להולכי הרגל.

  • לוודא שהרכב תקין –  מערכות הבטיחות ברכב כגון בלמים, צמיגים, אורות, מגבים והיגוי, חייבות להיות תקינות לחלוטין, בכל עת ובמיוחד בחורף. כל תקלה או ליקוי מסוכנים עוד יותר בחורף. לכן, נכנסים לאחד המוסכים המורשים או למכון רישוי ומוודאים שהרכב תקין.

  • הדלקת אורות – בתקופה שמיום 1 בנובמבר ועד 31 במרס בכל שנה כל נהג ברכב מנועי חייב להדליק את פנסי החזית והפנסים האחוריים בדרכים שאינן עירוניות. הנוהגים במוניות, אוטובוסים ובמשאיות שמשקלן הכולל המותר הינו מ- 15 טון חייבים להדליק אורות בתקופה זו גם בדרכים עירוניות. רוכבי אופנועים חייבים להדליק אורות בכל הדרכים ובכל ימות השנה. המלצת הרשות הלאומית היא להדליק אורות בתקופה זו בכל כלי הרכב גם בדרכים עירוניות.

  • להעדיף נסיעה בתחבורה ציבורית – אם ניתן לבצע נסיעה באמצעות תחבורה ציבורית במקום בנהיגה, זה תמיד עדיף, ובמיוחד בימים סוערים.

  • להימנע מנהיגה בתנאי שלג וקרח – תנאי שלג וקרח אינם אופייניים למזג האוויר הישראלי ודורשים מיומנויות נהיגה והכנה מיוחדת של כלי הרכב לנסיעה בתנאים אלה, החסרים בישראל.  לכן נמנעים מלנהוג בתנאי שלג וקרח.

  • הימנעות מעצירה בשול הדרך -  עצירה בשולי הדרך מסוכנת. בחורף, כשהראות לקויה, קשה עוד יותר לָנָהג להבחין ברכב העוצר בשול הדרך. לכן, הימנעו מעצירה בשוליים.

מוניות ברחובות כמה טיפים לנהוג בזהירות בחורף
מוניות ברחובות לוגו

להזמנת מוניות רחובות התקשרו טלפון 08-9-120-120

מוניות ברחובות טלפון 08-9-120-120 מספר טלפון שקל לזכור אותו, התקשרו אלינו ונשמח לתת לכם שרות מוניות מהיר ויעיל לשרות מוניות בעיר ולכל רחבי הארץ, מונית מרחובות לשדה התעופהשרות מוניות ספיישל רחובות לפרטיים, עסקיים, חברות ומוסדות.


שעות פעילות מוניות רחובות:

יום ראשון עד חמישי 24 שעות

יום שישי עד שעה לפני כניסת שבת

מוצאי שבת שעה לאחר צאת השבת.

bottom of page