top of page

מה כדאי מחיר או מונה?

MAR. 23, 2020

אסף נגר

מתי מותר לנהג מונית לשאול אתכם את השאלה "מונה או מחיר", ואיך אפשר להוזיל את מחיר הנסיעה? האם הנהג חייב להנמיך את מכשיר הקשר לבקשתנו? קבלו מדריך לנסיעה במונית.

מוניות ברחובות בעמ
מוניות ברחובות בעמ

 "מונה או מחיר" שאלת נהג המונית מלחיצה אתכם? ולמה המחיר עולה בכמה שקלים בסוף הנסיעה? גם אם אתם מרבים להשתמש במוניות, יש כמה דברים שטוב לכם לדעת.


מכירים את זה שנהג המונית שואל אתכם אם אתם מעדיפים מחיר מראש או מונה? אז קחו בחשבון שלפעמים זו עשויה להיות אמירה עם השלכות מרחיקות לכת.

כזו היא הדוגמא של נהג מונית תושב אשדוד, שמשרד התחבורה החליט להגיש נגדו כתב אישום, רק משום שלפי הנטען הוא לא הפעיל מונה.

לפי כתב האישום שהוגש היום בבית משפט השלום באשדוד ומתוקף הרישיון של המונית, הוא יכול היה להשתמש בה רק לנסיעות מיוחדות (מונית ספיישל). במהלך חודש יוני 2018 בשעת צהריים עצרה אותו מישהי בטיילת של חוף לידו וביקשה שיקח אותה לתחנת הרכבת בעיר. הנהג לא הפעיל מונית ובתום הנסיעה גבה ממנה 50 שקל.

על פניו נראה שמדובר בסכום שאינו מאוד רחוק מהסכום שהייתה כנראה נדרשת לשלם גם בהפעלת המונה. אם הנהג יורשע הוא עלול להידרש לשלם קנס או לשאת בעונש אחר.

מה מותר לבקש מהנהג?

"חובה על נהג מונית להיענות לבקשות הנוסע, כולל הדלקת מזגן, כיבוי מקלט הרדיו או הנמכת מכשיר הקשר",‬ דובר משרד התחבורה. לא כך הוא לגבי נסיעה עם בעלי חיים. מלבד כלב נחייה, הנהג לא חייב לקחת כלב, חתול, או כל חיית מחמד אחרת. אם הוא כן לוקח, לא אמורה להיות על כך תוספת תשלום.

"מאז שכמעט כל אחד יכול לקבל רישיון אחזקת מונית, הענף נמצא בקשיים ורוב הנהגים לא גומרים את החודש",‬ 

איך מגישים תלונה?

פניות בנושאים ה"מככבים" במצעד התלונות, כמו אי-הפעלת מונה, הפקעת מחירים או התנהגות בלתי הולמת, וכן בנושאים אחרים כמו אי-הסעה בדרך הקצרה ואיסוף נוסע נוסף ללא הסכמה - ניתן להפנות ישירות בכתב לאגף תחבורה ציבורית, על פי המחוז שבו נעברה העבירה (מרכז, ירושלים והדרום או חיפה והצפון‭.(‬ בתלונה יש לציין פרטים מלאים וברורים, כולל תאריך האירוע, מספר הרישוי של המונית או מספר ה"כובע" שעל דופן המונית או הגג.

רצוי לצרף את חשבונית המקור ולציין את פרטי המתלונן. המתלונן יתבקש למסור עדות בפני חוקר משרד התחבורה ולהביע את הסכמתו למסור עדות בבית המשפט, במידה שיידרש.

תלונות בנושא עישון על נהג מונית יש להפנות למשרד הבריאות, תלונות בנושא עבירות תנועה יש להפנות למשטרה.

על מה מתלוננים הנוסעים?

בכל שנה מוגשות כ-800 תביעות משפטיות בגלל התנהגות בלתי הולמת של נהגי מוניות. רוב התלונות הן על אי-הפעלת מונה, הפקעת מחירים או "התנהגות בלתי הולמת" כלפי הנוסע. התביעות מוגשות רק לאחר שהתלונות נחקרו במשרד התחבורה ונמצאו מוצדקות.


איך נוכל לשלם פחות?

למרות שכל המונים מכוילים בצורה שווה וכל התעריפים הבינעירוניים קבועים ושווים, ריבוי המוניות ומצוקת הנהגים מאפשרים הורדת מחירים גם בלי להתמקח יותר מדי.

האינטרנט משחק כאן תפקיד חשוב: די להקליד בגוגל "מונית מרחובות לנתב"ג" ולעיניכם יקפצו אינספור אפשרויות ומחירים. 

אולם תמיד לזכור "שהזול עולה ביוקר"!!

כך לדוגמה, למרות שהמחיר המומלץ מונית מרחובות לנתב"ג הוא 160 שקל בלילה, בדיקה טלפונית אקראית שערכנו בכמה תחנות ברחובות, העלתה מחירים נמוכים יותר: 140 שקל בתחנה אחת, 130 שקל בתחנה שנייה ו-150 שקל בלבד בתחנה שלישית. נוסעים קבועים שרוצים לחסוך לעצמם חיפוש מחודש בכל נסיעה, יוצרים קשר סלולרי עם הנהג שלהם, שמעניק להם מחירים נוחים במיוחד שמתאימים גם לנהג וגם לנוסע, הרי הנהג מונית בסף הכל רוצה להתפרנס בכבוד.


מה כדאי מחיר או מונה?
מה כדאי מחיר או מונה?

כאשר מזמינים מונית קבועה מאותו מקום, יתכן ותקבלו הטבות מיוחדות מנהג המונית בכדי לעודד אתכם להמשיך להזמין מונית מאותו נהג לדוגמה: מחיר מוזל יותר, עדיפות על קבלת המונית בשעות העומס, מונית חדישה או מונית מפוארת.

דבר נוסף שחשוב לשים עליו דגש הוא קבלת חשבונית בסיום הנסיעה באם סיכמתם על מחיר או על נסיעת מונה מנהג המונית. על גבי החשבונית חייב להופיע סכום העסקה, שם הנהג ומספר עוסק מורשה.

על פי חוק בכל נסיעה במונית חייב להפעיל מונה.

מה כדאי מחיר או מונה?
מוניות ברחובות לוגו

להזמנת מוניות רחובות התקשרו טלפון 08-9-120-120

מוניות ברחובות טלפון 08-9-120-120 מספר טלפון שקל לזכור אותו, התקשרו אלינו ונשמח לתת לכם שרות מוניות מהיר ויעיל לשרות מוניות בעיר ולכל רחבי הארץ, מונית מרחובות לשדה התעופהשרות מוניות ספיישל רחובות לפרטיים, עסקיים, חברות ומוסדות.


שעות פעילות מוניות רחובות:

יום ראשון עד חמישי 24 שעות

יום שישי עד שעה לפני כניסת שבת

מוצאי שבת שעה לאחר צאת השבת.

bottom of page